Fakta om föreningen

Föreningen

Bostadsrättsföreningen Brf Saturnus 21, org nr 716419-1426, registrerades 1984-10-15. Föreningen är en s.k. äkta bostadsrättsförening.

Fastigheten

Fastigheten Saturnus 21 i Stockholms stad består av ett flerbostadshus som uppfördes 1991 och med värdeår 1994. Fastigheten är upplåten med tomträtt.

Adresser är Sankt Paulsgatan 4A och Peter Myndes backe 18, 20 och 22.

Lägenheter

Föreningen upplåter 76 lägenheter med bostadsrätt till sina medlemmar.
Lägenhetsfördelning:
1 rok:   4 st
2 rok: 20 st
3 rok: 34 st
4 rok: 18 st

Kommersiella lokaler

Föreningen upplåter två kommersiella lokaler med hyresrätt. Verksamheter är:
Spelbutik
Restaurang

Tvättstugor

Det finns fyra tvättstugor, en i varje port. Boende kan boka och använda den tvättstuga som önskas.

Gemensamma utrymmen

Festlokal
Gästlägenhet
Bastu
Hobbyrum samt 3 st cykelrum
Innergård med pergola

Garage

Brf Saturnus 21 är tillsammans med Brf Överdäcket medlem i samfällighetsföreningen Söderdäcket som förvaltar det gemensamma garaget i grannfastigheten.

Föreningens andel är 26%, vilket innebär 38 garageplatser. Utöver det finns några motorcykel och mopedplatser.

Avgift

I avgiften ingår värme, vatten, bredband (Stockholms Stadsnät), (ComHem - grundutbud TV) och gemensamt bostadsrättstillägg.

Delat ägande

Det är tillåtet med delat ägande. Minsta delägarandel är 10% och minst en av delägarna ska vara bosatt i föreningen

Internetleverantör

Stockholms Stadsnät alternativt ComHem